Deze nette KTM 640 bleek wat aandacht nodig te hebben. De motor had al enige tijd geen werkplaats gezien. Remmen en achterremklauw bleken in dusdanige staat dat deze vervangen moesten worden. Voor de achterremklauw kon ik een goede gebruikte vinden waardoor de kosten binnen de perken bleven.
XR600-R voetkneuzer
YZF R1 ingekocht
2 x 1300cc Honda onderhanden
Beide hebben ze een 1300cc motorblok, maar daar houden de overeenkomsten wel op. Hier op de voorgrond een Honda VT1300cx, een prachtige twee cilinder cruiser die voor een jaarbeurt op visite was. Op de achterste brug een viercilinder ST1300 Pan European, De motor had al jaren geen werkplaats meer gezien en had duidelijk meer aandacht nodig.
(dubbel klik op foto,s voor vergroting)
Een setje Intruders op de brug
Nieuwe koppakkingen voor Guzzi California
Yank met kuren
Icoon uit vervlogen jaren, XS500
Deze mooie originele Yamaha XS 500 acht klepper is net optijd gered door zijn nieuwe baasje. De motor stond op de nominatie voor ombouw tot bobber. Gelukkig heeft de nieuwe eigenaar iets meer respect voor het tweewielige erfgoed van de ’70er jaren. De motor is op een aanhangertje uit Beuningen gekomen om weer liefdevol opgelapt te worden.
VS600 op halve kracht van Heerde naar Emst
Kawasaki Z750 winterproject
Restauratie: Kawasaki Z750 bouwjaar 1980
(dubbel klik op foto voor vergroting)
Het was een van de laatste mooie zomerdagen in september dat ik de Z750 uit Deventer ophaalde. De klant wil zijn motor weer helemaal mooi hebben. Dat betekend, het frame poedercoaten, delen verchromen, spuiten, repareren,vernieuwen, poetsen, polijsten en het geheel weer in elkaar zetten. Dit wordt een mooi winterproject. Zoals aangegeven moet ik het rustig aan doen omdat mijn gezondheid te wensen overlaat, maar deze klus kan ik in eigen tempo klaren. Laat de winter maar komen!
Hieronder kunt u de restauratie van de Z750 volgen.
Update 1-10 2016 Inmiddels is de Z niet meer dan een frame en een hoop onderdelen. Volgende week kan ik het frame en het blok alweer ophalen bij de spuiter en kan het opbouwen beginnen. De verchroomer is druk en zal in december de spulletjes pas klaar hebben.
Het frame is prachtig gepoedercoat. Een setje nieuwe Hagon shocks worden als eerste gemonteerd.
Update 14-11 Inmiddels is ook het blok is gespoten en weer met het frame verenigd.
De carburateur is tot het laatste sproeiertje gedemonteerd en wordt grondig gereinigd zowel ultrasone als met speciale reiniger om ook het inwendige gangenstelsel vrij van aanslag te krijgen.
Al het chroomwerk is weer terug en ziet er fantastisch uit. dec 2016
Allemaal als nieuw.
De wielen met nieuwe lagers en een vers setje Michelins zijn inmiddels gemonteerd. Ook de opnieuw verchroomde uitlaatbochten zitten weer op hun plaats.
Zo langzamerhand begint het weer op een motorfiets te lijken. Electronica moet nog aangesloten worden en nieuw gespoten body werk nog te monteren. jan 2017
Een mooi resultaat toch!